Dobre bieganie rozumie się jako systematyczne przygotowywanie organizmu do intensywnego trenowania. Niestety, bardzo często kompletni laicy w dziedzinie czy toporównanie oc kalkulator biegania na bieżni na siłowni, czy tez regularnego trenowania w ramach porannego joggingu na świeżym powietrzu, są bardzo niecierpliwi i wolą katować się biegając non stop, tylko dlatego, że wierzą, iż w ten sposób spala szybciej i efektywniej zbędną tkankę tłuszczową, niepotrzebne kalorie i zgubią nieestetyczną oponkę na brzuchu czy biodrach. W rezultacie jednak bardziej mogą sobie tym zaszkodzić aniżeli pomóc. Właściwe bieganie nie może być na gwałt, na łapu-capu. Nie chodzi o ilość czasu spędzanego na siłowni, a regularność treningów, a także sukcesywne zwiększanie tempa i zarazem wydłużanie krok po kroku długotrwałości treningów.

W ten sposób zaleca się, aby pierwszy raz będąc na siłowni, przez okres około dwóch tygodni tylko i wyłącznie realizować treningi interwałowe, przez co rozumie się po prostu maszerowanie połączone z truchtem. Powinno to wyglądać następująco- trucht dwie minuty, z czego marsz kolejne dwie minuty. W ten sposób wydłużamy ścięgna mięśniowe i je przygotowujemy do tego ruchu, który nagle, znienacka im zafundowaliśmy. Nie dyszymy, nie wylewamy siódmych potów, nie mamy nieładnego buraka rumieńca na twarzy, a także nasze tętno jest zawsze pod kontrolą. Mięśnie bardzo łatwo przystosują siębutelki szklane do tego rodzaju aktywności fizycznej, lecz dajmy im na to wyżej wspomnianych dwóch tygodni systematycznego trenowania.
Autor artykułu: