Dobre bieganie rozumie się jako systematyczne przygotowywanie organizmu do intensywnego trenowania. Niestety, bardzo często kompletni laicy w dziedzinie czy toporównanie oc kalkulator biegania na bieżni na siłowni, czy tez regularnego trenowania w ramach porannego joggingu na świeżym powietrzu, są bardzo niecierpliwi i wolą katować się biegając non stop, tylko dlatego, że wierzą, iż w ten sposób spala szybciej i efektywniej zbędną tkankę tłuszczową, niepotrzebne kalorie i zgubią nieestetyczną oponkę na brzuchu czy biodrach. W rezultacie jednak bardziej mogą sobie tym zaszkodzić aniżeli pomóc. Właściwe bieganie nie może być na gwałt, na łapu-capu. Nie chodzi o ilość czasu spędzanego na siłowni, a regularność treningów, a także sukcesywne zwiększanie tempa i zarazem wydłużanie krok po kroku długotrwałości treningów.

W ten sposób zaleca się, aby pierwszy raz będąc na siłowni, przez okres około dwóch tygodni tylko i wyłącznie realizować treningi interwałowe, przez co rozumie się po prostu maszerowanie połączone z truchtem. Powinno to wyglądać następująco- trucht dwie minuty, z czego marsz kolejne dwie minuty. W ten sposób wydłużamy ścięgna mięśniowe i je przygotowujemy do tego ruchu, który nagle, znienacka im zafundowaliśmy. Nie dyszymy, nie wylewamy siódmych potów, nie mamy nieładnego buraka rumieńca na twarzy, a także nasze tętno jest zawsze pod kontrolą. Mięśnie bardzo łatwo przystosują się do tego rodzaju aktywności fizycznej, lecz dajmy im na to wyżej wspomnianych dwóch tygodni systematycznego trenowania.
Autor artykułu: