Picie kawy jak najbardziej ma sens, ale pod warunkiem, że będziemy to robić z umiarem. Dane medyczne pokazują nawet, że statystyczny sportowiec z reguły tuż przed realizacją ważnego i wyczerpującego jego organizm treningu siłowego oraz aerobowego decyduje się na regularne spożywanie aromatycznej filiżanki małej czarnej. Po co? Bowiem jak pokazują to testy kliniczne, kofeina zawarta w naparze kawowym, nie tylko poprawia intelektualną wydolność człowieka, wprowadzając w intensywną pracę nasz mózg, ale również bardzo korzystnie działa na przykład na kondycję fizyczną. Mamy więcej siły, zatem większą i porcję energii, a przez to możemy ćwiczyć mocniej, bardziej wyczerpująca oraz dłużej. Są także pewne dyscypliny sportowe, przy których postawienie na kawę przeddtreningową to w zasadzie prawdziwy strzał w dziesiątkę. O jakich aktywnościach fizycznych mowa? Zobacz w dalszych fragmentach.

Na pewno zaleca się picie systematycznie kawy w umiarkowanej ilości i z dobrej jakości ziaren w momencie, gdy decydujemy się na uprawianie dyscyplin wytrzymałościowych. Co więcej, przydatna jest ona także przy sportach i sztukach walki oraz przed pójściem na siłownię. Do tego kawa zdziała cuda w zakresie motywacji do ćwiczeń i intensywnego działania, kiedy mamy do czynienia z walką w ramach dyscyplin drużynowych oraz gdy realizujemy treningi interwałowe czy też uprawiamy sporty cechujące się dużą intensywnością. Poprzez ten fakt, że regularnie wypijamy kawę, zwiększamy koordynację siłową i stajemy się bardziej wytrzymali.
Autor artykułu: