Kiedy decydujesz się na rozpoczęcie treningów biegowych, koniecznie musisz zwrócić uwagę na to, czy masz odpowiednio przygotowane do tego ciało. Wydaje się wielu, że to przecież właśnie klasyczny jogging o poranku wykonywany jako trening świeżo po przebudzeniu może polepszyć wygląd fizyczny naszej sylwetki oraz ogólną kondycję naszego organizmu, ale w praktyce jak się okazuje, nawet bieganie wymaga uprzedniego, odpowiedniego przygotowania. Jak? Nie od razu będziesz wprawionym biegaczem, który bez śladu kropli potu będzie szusować po bieżni. Więcej na ten temat poniżej.

Najpierw zalecają zarówno specjaliści medyczni, jak również i trenerzy personalni, aby udać się do lekarza i sprawdzić, czy wszelkie wady postawy czy też choroby serca i krążeniowe nie stoją nam na drodze do rozpoczęcia przygody z bieganiem w roli głównej. Jeżeli nie ma przeciwwskazań, możemy albo zainwestować w bieżnię i odbywać treningi we własnych domowych czterech kątach, jak także mamy sposobność kupienia karnetu na siłownię i tam wyboru odpowiadającego nam systemu treningowego i konkretnego programu. Najwięcej pozytywnych efektów uzyskamy jednakże, kiedy zamiast ćwiczeń na klimatyzowanej sali treningowej na siłowni, czy przy grającej muzyce z kanału telewizyjnego we własnym mieszkaniu, wybierzemy się na jogging na świeżym powietrzu. Musimy wiedzieć także, że nie od razu Kraków zbudowano, więc generalnie nie porywajmy się z motyką na słońce i nie starajmy się ćwiczyć ponad swoje możliwości. Na początek zawsze rozgrzewka, a później tyle, ile wytrzymamy, nic na siłę.
Autor artykułu: